For å lykkes bør man jobbe kontinuerlig med forbedring. Sjekk hvordan det står til i din virksomhet, kanskje dere bør implementere LEAN.
LEAN, eller kontinuerlig forbedring, handler i prinsippet om å gjøre arbeidsprosessene mer effektive. Dette får man til ved å fjerne sløsing, med det formål å redusere gjennomløpstiden, og dermed muligheten for å øke produktiviteten. Slik kan man frigi ressursene og konsentrere seg om det som skaper verdi for kunden. Dette øker effektiviteten i virksomheten, som til syvende og sist legger forholdene til rette for økt kundetilfredshet.
Metodikken til LEAN går ut på at man tar i bruk forskjellige verktøy som hjelp til å finne områder for sløsing, for så å igangsette forbedringstiltak for å fjerne denne sløsingen. Disse tiltakene vil effektivisere måten vi arbeider på, og ved å involvere alle ansatte, øker man de ansattes mulighet til påvirkning, og dermed økt trivsel. Slik skaper man en kultur for kontinuerlig forbedring.
Sjekkliste for LEAN
Mangler du kompetanse?
Er det vanskelig å komme i gang?
Blir mange initiativ startet, men ikke fullført?
Arbeider dere tungvint?
Ønsker du å øke lønnsomheten?
Ønsker du mer tilfredse kunder?
Ønsker du tilfredse medarbeidere?

Gratis eBok: LEAN – Veien til kontinuerlig forbedring
I vår eBok forteller vi om hvordan du kan komme i gang med LEAN og kontinuerlig forbedring av din virksomhet. Våre rådgivere hjelper dere i gang med å implementere LEAN. I denne guiden ønsker vi å gi deg ett innblikk i hva du kan gjøre for å ta i bruk de viktigste prinsippene og metodene for kontinuerlig forbedring av din bedrift. Last ned e-boken her.