top of page

Blir du ikke bedre? Å implementere LEAN kan hjelpe deg

For å lykkes bør man jobbe kontinuerlig med forbedring. Sjekk hvordan det står til i din virksomhet, kanskje dere bør implementere LEAN.


LEAN, eller kontinuerlig forbedring, handler i prinsippet om å gjøre arbeidsprosessene mer effektive. Dette får man til ved å fjerne sløsing, med det formål å redusere gjennomløpstiden, og dermed muligheten for å øke produktiviteten. Slik kan man frigi ressursene og konsentrere seg om det som skaper verdi for kunden. Dette øker effektiviteten i virksomheten, som til syvende og sist legger forholdene til rette for økt kundetilfredshet.

 

Metodikken til LEAN går ut på at man tar i bruk forskjellige verktøy som hjelp til å finne områder for sløsing, for så å igangsette forbedringstiltak for å fjerne denne sløsingen. Disse tiltakene vil effektivisere måten vi arbeider på, og ved å involvere alle ansatte, øker man de ansattes mulighet til påvirkning, og dermed økt trivsel. Slik skaper man en kultur for kontinuerlig forbedring.


Sjekkliste for LEAN

  • Mangler du kompetanse? 

  • Er det vanskelig å komme i gang? 

  • Blir mange initiativ startet, men ikke fullført? 

  • Arbeider dere tungvint? 

  • Ønsker du å øke lønnsomheten? 

  • Ønsker du mer tilfredse kunder? 

  • Ønsker du tilfredse medarbeidere? 

LEAN er veien til kontinuerlig forbedring

Gratis eBok: LEAN – Veien til kontinuerlig forbedring

I vår eBok forteller vi om hvordan du kan komme i gang med LEAN og kontinuerlig forbedring av din virksomhet. Våre rådgivere hjelper dere i gang med å implementere LEAN. I denne guiden ønsker vi å gi deg ett innblikk i hva du kan gjøre for å ta i bruk de viktigste prinsippene og metodene for kontinuerlig forbedring av din bedrift. Last ned e-boken her.


LEAN er veien til kontinuerlig forbedring, last ned gratis e-bok

 

bottom of page